tisdag, februari 07, 2012

Hon säger.

Någon sa att det var bättre att skriva ner skiten. Vore bra om fingrarna inte fastnade bland mer eller mindre väl valda ord bara. Jag... jag är en lång historia. Tidigare i vintras låg jag inne på avgiftning. Jag slutade med 9 mediciner som jag käkat hela mitt vuxna liv. Huvudet har fastnat bland bubbelplast och massförstörelse. Men efter denna nedtrappning blev huvudet... ja, inte tomt som många säger. "Ja, jag förstår att det måste kännas tomt!" ... No way. Det känns överfyllt. Jag måste dela upp mig och olika sammanhang för att få rätsida på saker. Att se verkligheten, good and bad, i en dimma gör en aningens avtrubbad. Nu när jag inte har den här skyddande masken längre känns det som att jag ser ALLT. ALLT mina vänner ALLT. Och jag vet inte vart jag ska lägga det riktigt. Det är kämpigt att inse att man är tre sidor av samma mynt. Att man tycker och tänker två helt olika saker om en och samma sak. Jag går mot frivillig schizofreni. Eller låter gubbarna komma tillbaka. Gubbarna som vet hur man gör, för gud, jag vet inte. Jag vet inte hur man gör för att göra saker. Och när man står där med resultatet i händerna bubblar det bara fram "vad fan är det här?" "hur blev det såhär?". Jag kan inte sluta mala, analysera, grubbla, räkna ut, allt blir siffror och tal med ungefär en gemensam nämnare. Får schemalägga denna tid så hjärnan får sova lite. Antingen är det HYPER hela tiden, eller så sover jag i flera flera dagar. Nu har jag iaf vaknat. Håller på i tvättstugan, har hämtat ut en urgullig Guessväska på posten, ska ut och käka något överraskande med brorsan snart. Så, i dessa termer håller jag ihop. Utåt sett ser man mig synkronisera rörelser med tal och ibland skrattar tom folk åt det jag säger. Men egentligen är det bara... blablablabla........................................

Skulle vela pressa upp hela mitt liv i ett inlägg, visa bilder på saker jag sett och saker jag gjort, men jag tycker inte det blir estetiskt rättvist på något sätt. Det blir bara ett jävla hopplock. Jag skulle gärna vela ha sax, pennor och lim och göra ett kollage istället. Utan några jävla tillsatta photoshopfunktioner. Skulle behöva en, ähum, webmaster om detta ska gå sida vid sida med min OCD. Eller så klämmer jag bara ut skiten... Detta var text. Snart kommer bild(er) på the very best of - me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar