söndag, februari 26, 2012

Uppkopplad.

Hur fria vi än vill vara, hur fria vi än är så behöver vi saker att hålla fast vid. Struktur. Alla gör det på olika sätt, jag har mina varianter men har ännu inte hittat något som håller. Ibland känner jag till och med, hör och häpna, en viss rädsla att bli en "Svensson" och fastna i ett mönster som bara återupprepar sig om och om igen. Procedurer som bara innebär att överleva, ta sig genom dagarna, inte verkligen leva, njuta... Självklart har jag mina dagar då jag bara njuter, men någonstans i bakhuvudet surrar det alltid analyser kring varför jag mår bra nu och inte annars. Vad jag gör för rätt och fel. Men jag försöker stoppa analysen. Det ryms bara en viss information i huvudet, vi kan bara använda en viss procent av hjärnan och jag försöker rensa ur all SKIT. Jag har inte tid att leva såhär... ja, man blir ju inte yngre direkt. Fast alla säger att jag är så ung, men till skillnad från vad? Hur gammal jag kommer vara om 10 år? Jag vet inte ens om jag finns då. Jag vet bara att jag finns nu, och jag måste börja skriva ner saker för att få dem gjorda. En lista kan rädda min dag. Det jag skriver ner, ser och genomför är kanske sånt som andra ser som självklarheter men jag ser nog ingenting som självklart...

Har legat inlagd på psyk nu sen i onsdags. Skrivs troligtvis ut imorgon, måndag. Behövde bara vila ett tag, sov inte på nästan tre dygn innan jag lades in, var så jävla stressad. Men jag blir stressad och nervös av att vara där också. Finns det ingen jävla säkerhetszon?? ????? Eller snarare, har inte JAG någon? Jag trivs på flygplan. Jag vill åka bort. Jag vill flytta till Thailand. Men det ska jag också. Om jag lyckas rensa ut skiten som sagt, ta bort alla de där onödiga mellanrummen kommer jag snart boka en resa och försvinna ett tag. 

Lyssnar på Regina Spektor och ska skriva en lisa i anteckningar och se vad jag hinner göra på en timme innan jag måste vara tillbaka på psyk, har permission i några timmar iaf. Ska dricka kaffe, röka och ta migränmedicin som nummer ett två och tre iaf. Jag återkommer. Simma lugnt. Det är grumligt vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar