söndag, mars 11, 2012

Att leva med hemligheter.

Så, klockan är strax 17 och det är dags för morgonkaffet och morgonciggen, så måste jag börja alla dagar för att det ska resultera i något bra. Bra saker händer, det är inte omöjligt. Men det är omöjligt att göra bra saker om man inte är redo att satsa, och vad kan jag satsa? När jag sett kriget. När jag dött och levt och dött och levt igen och igen, kommer som en avväpnad soldat och ska försöka försvara någonting jag inte kan ta tag i och ingen egentligen känner till. Jag ljuger inte för folk frivilligt, eller sure, namn på krogen, förskönar saker, ni vet, sånt alla gör. Men det är otroligt tufft att hålla upp en fasad för att klara sig socialt och samtidigt leva med så många hemligheter. För om folk fick veta, gud jag vet inte vad de skulle säga. Jag har fått många läkare och terapeuter att tiga och i sin tystnad på något sätt mena att ja, nu är det kört för dig Elisa. Men det kan ju omöjligt vara kört! Jag sitter ju här för fan. Jag måste bara komma på en strategi att inte dela upp mig så mycket i utåtriktade funktionella snälla Elisa och inåtvända svårtolkade kryptiska Elisa. Jag föredrar nästan att vara det sistnämnda, för där kan jag bara vara mig själv. Bara jag. Men då är ingen här, ingen kan leva med mig om jag ska sluta mig som en mussla (men öppna upp för universum)... Jag måste inta en annan plats och ställning. För jag skrattar inte när ni skrattar. Och jag gråter inte när ni gråter. Men jag gör det iaf, i mitt hemliga liv där jag delar så mycket annat dessutom. Jag måste skapa något stort. Jag måste överleva dramat att det kanske är över för att sen kanske börja med något nytt.

Oh well. Jag ska räkna till hundra, städa min alldeles för stora lägenhet och sen få vovven och mat hemskjutsad följt av en skräckfilmskväll. Igår såg jag två filmer, eller inatt snarare, först filmen Brothers som jag faktiskt tyckte var otroligt bra, och sen Remember me, som jag visserligen sett förut och grät åt när jag såg den första gången, men jag grät bannemig den här gången också. Har haft en trevlig helg iaf, biljard, öl, drinkar, dansa till väldigt hög musik, besök på min nr1 restaurang på söder, har klippt mig också! Känns otroligt bra att rensat skiten lite. Blablabla. Skit i allt. Nu fortsätter vi.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar