fredag, april 06, 2012

Fortsättning.

Ligger utslagen i min gamla säng från Lundagatantiden. (Från den tiden Han kallade mig för Lisbeth Salander). Har strategiskt gått igenom en tvättprocedur i badkaret. Tvätta ansiktet, peela ansiktet, peela läpparna, lägga djuprengörande ansiktsmask och slutligen en avslappnande ansiktsmask, allt från Lush! (Som jag bara ääääälskar att lägga ner pengar på...) Tvätta håret två gånger, ha i balsam i 10 minuter, raka benen och övrigt, tvätta med kokostvål från Body Shop, tvätta igen med min favorittvål från Lush och slutligen peela hela kroppen med havssalt från döda havet. Så ja. Torka mig. Ha i olja i håret. Föna det. Ha i diverse produkter. Smörja in kroppen med body butter som också innehåller salt från döda havet. Ha face mist i ansiktet och lite på kroppen. Så... Sådär ja. Det är min tvättprocedur för att känna mig ren. Tog en timme. Happy now? 

Jag vet inte. Jag kan inte tänka rätt. Eller ordentligt. Jag har många fönster öppna med många olika ämnen. Skulle behöva storstäda hjärnan. GET OVER IT. Bill Gates skulle gärna få designa ett fungerande operativsystem som kunde hålla koll på verkligheten och fantasierna. Men det funkar inte så när man har OCD tydligen. Allt tar sin tid. Tillslut bleknar det bort i solen. Det är därför jag måste söderut, snart, så snart som möjligt iaf. För att själv förstå mig bättre så har jag förklarat att min hjärna är som en dykarklocka, heter det så? Det finns lite luft högst upp där jag kan andas fritt, där tyngdlagen inte vet vad den ska säga, där det är tyst om man skriker. Resten är under ytan, tung, rör sig långsamt... Men det hör ihop. Luften räcker ett tag, sen måste jag upp. I verkligheten; avreagera mig. Arg. Blodig. Omstoppad. Dropp. Jag vet inte. Något av det. Jag vet inget bättre sätt egentligen. Det bästa vore ju om man kunde andas vatten.

Boken går bra. Jag skriver som ett as. Den är b.r.u.t.a.l, precis som jag. Men nu är det påsk och jag ligger som sagt i min nostalgisäng och drömmer om att kunna skriva ner allt jag tycker och tänker och att folk faktiskt skulle läsa det. Men det kvittar. En näve sobril, sluta ögonen och vakna upp till middagen tycker jag känns som den bästa idén just nu. Och så ska jag googla lite lägenheter i Thailand.

Turn to gold. Baby sleep. 

Vad tyckte ni om mitt bildrace btw? ?? Helt osorterat, ni får gissa vart bilderna kommer ifrån. De kommer iaf från min kamera, från mig och mitt liv. 





1 kommentar: