onsdag, april 18, 2012

Gaggig Subba.

Det är mycket som suger just nu. Jag menar inte att hela världen är i kalabalik (!!!) men jag menar bara att allt är så jävla segt. Som vädret. Gud är jag en sån som pratar om vädret? Jag bryr mig inte ens om att använda paraply. Det som suger mest är att jag aldrig blir nöjd. Jag kan städa helt maniskt (eller nej, inte manisk, min läkare säger att jag inte är manisk!), jag kan städa väldigt "effektivt" i tre timmar, dammtorka lister, spraya väggarna med något rengöringsmedel, men ingenting, INGENTING känns någonsin rent. Efter att jag städat i tre timmar duschar jag en timme och känner mig aningens renare, men sen när jag torkat eller det gått någon timme så känns det förstört ... Helt jävla hopplöst. Var ligger snittet för perfektion? Någon gång måste man ju nöja sig. Jag kan liksom inte dricka klorin. Jag kan visserligen dra detta väldigt långt och erkänna att jag är en sån människa som har svårt att sätta gränser, vad som är rätt och fel, ok och inte ok, bra och dåligt... Inte gränslös. Jag skulle bara behöva en lektion med en personlig tränare som säger, ELISA, nu ÄR det såhär. Nu RÄCKER det. Nu SKA det vara såhär. För jag hör aldrig mig själv säga det, ens tänka på det, ens fundera på det. Ingenting räcker. Allting är överflödigt. Allting är i vägen. Överväger att börja köpa städhjälp så någon annan får avgöra huruvida det är rent eller ej. Allt detta tar upp så oerhört mycket tid. Tidtidtid. Den som fanns och är borta, bara minnen och ärr, den som är, som känns, fast inte känns riktig, och den som komma skall, den jag tänker ut i mitt huvud. Jag måste ut ur mitt huvud. Gud nu kom jag på en ny bra tatuering. MWaha. Fast jag överväger att köpa ett träningskort den här månaden istället för att tatuera mig. Jag måste börja träna. Hur kul är det att vara fet och konstig? Jag har fått för mig att allt blir bra mycket lättare om man är smal och snygg. Hmm. Samhället har mig i sina klor. Fast visserligen, om man var en sån som tog upp ett helt rum av sitt, låt säga, tillfredsställande utseende så skulle man ju bara glo på hur den personen ser ut. Inte alls vad man har i sig. Vad man har i bagaget. Om jag var en hottie som fick ragg som sen fick veta vad som dolde sig i mitt förflutna tror jag att jag skulle bli klassad som olaglig. Jag får nöja mig med... bittersweet. Men men, har iaf bestämt mig för att gå och simma två gånger i veckan. Men sen att gå ner 40 kilo, jag vet inte. Om det skulle hända skulle jag väl vara glad. Men inte nöjd. Aldrig nöjd. Fick jag önska mig EN sak, inte miljoner miljarder pengar, jag skulle önska mig inre frid. Det går inte köpa. Köplust är bara kaos har jag kommit på. 

Nu ska jag sova på soffan ett tag innan jag fortsätter mitt extremt viktiga liv. Dahhhhh...


btw. tält i danmark. det är grejer det. 

(utan att göra ännu ett långt DJUUUUPT inlägg, men gud, kollar man i mitt bildgalleri på datorn... Var det där jag? ÄR det där jag? Har jag gjort allt det där? Jag minns det inte direkt. Men fragment träder fram. Och det växer saker ur huden, små bokstäver... ja... de säger......>>>>>)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar