måndag, april 02, 2012

Inhale.

Jag kan skriva om allt smink jag använder. Alla produkter. Vart man kan köpa dem och vad de kostar. Jag kan berätta om all kärlek i världen, om hur den kittlas, pirrar, värmer och brister ut i ett blodbad. Jag kan skriva om vad droger gör med hjärnan och kroppen som hör till. Jag kan berätta hur det låter när jag skriker. Jag kan fota alla mina gardiner jag har i lägenheter, hur jag gömmer mig innanför dem. Jag kan berätta om boken jag skriver på. Om hur jag bara ville plocka blommor. Dela upp mitt liv i kapitel med stor bokstav och punkt. Jag skulle kanske inte bara vänta med att säga hej, jag kanske skulle hälsa ordentligt så ni har någon att se i ögonen genom skärmen. Eller så börjar jag bara planlöst provocera allt och alla, som allt och alla gör nuförtiden. Vad det nu egentligen betyder? Vad kan jag möjligtvis säga som inte sagts eller snart kommer sägas? Jag kan säga att jag vill bli hel. Att jag jobbar med att läka sår. Att jag kan få tiden att stanna. Att jag kan fortsätta såhär hur länge som helst. Mindgames. Hur många cigg jag röker varje dag. Hur drinkarna smakar som jag dricker. Hur kickar slår in, slår ut en, vaknar upp utan att minnas. Att jag bor i ett spökhus, för jag bor ju här. Jag är det lilla spöket, det lilla monstret på just den här sidan just nu i detta vitt spridda nätet. Jag har fotograferat mina naglar för att visa vad jag tycker om. Jag tycker om att ta hand om mig själv. Ja jävlar. Jag vet inte hur många produkter jag använder varje dag för att känna mig mjuk, lukta gott och vara ren. Men det verkar inte spela någon roll. Själen är fläckad och jag är inte så jävla vacker. Även om jag försöker. Men jag kan ha potential. Det kan gå, jag har något att jobba med. Beach 2012? Kanske inte. Men ändå. Jag älskar havet. Jag älskar att bada, simma, snorkla, sola... Tänker inte låta min mage stå i vägen för det. Låt det bara vara. Låta vara och sluta skriva. Jag vill lägga upp 100 bilder, men det känns som att, ingen kommer att förstå. Se rätt. Alla kommer se fel. Tro att jag är vacker och att världen är fantastisk, men det är inte så, haha, tro mig, det är helt annorlunda. Men ibland så... kanske... (Jag ska lägga upp 100 bilder och knipa käft!) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar