onsdag, april 25, 2012

Move the island.

Tänker inte försöka släcka några bränder idag. Bara låta allt vara och se vad som händer. Som när jag testade att åka skateboard första gången, man ska låtsas trilla framåt för att se om man sätter ut höger eller vänster fot först, och enligt den teorin skall man alltså vara höger eller vänsterfotad, och i och med detta vet man hur man ska åka bättre. Om jag gör så nu så typ... ramlar jag. Se metafor. Försöker se vad som händer om man bara låter saker hända, vad som föder vad, när man somnar, vad man drömmer, vad man vaknar till... Ganska omfattande projekt, att försöka släppa på kontrollen lite, särskilt om man är ett sånt kontrollfreak som jag är! 

Dagens planer omfattar mest ett inplanerat Lost-maraton. Har ju såklart sett hela serien redan, men den är ju rätt lång, och det var ett antal år sen. Ingenting man bara sätter sig ner och ser ett avsnitt av. Har sett säsong 1-4 flera gånger, men nu är vi bannemig inne på säsong 5 och 6 och det var ju fan år sen jag såg det så det är riiiktigt riiiiktigt spännande. Minns inte exakt allt som händer, de små underbara hintarna är lätt att glömma. Jag älskar ju Lost. (Viktig information!) Ungefär lika mycket som jag gillade Arkiv X på -90 talet. Kollar iofs fortfarande på Arkiv X varje natt när det går på någon kanal, den serien har ju verkligen sin egen charm. Måste också tillägga att jag redan har en Arkiv X-tatuering (I want to believe) och en hemlig Lost-tatuering som jag gjorde i Thailand, samt en Lostrelaterad tatueing som jag gjorde nu senast på underarmen (Tabula Rasa). Ja, gräv i det ni! Fanatiker förstår kanske den långsökta innebörden. Ska iaf bli sjukt skönt att gå genom tvn, in i djungeln, in i något som känns lika förvirrande som mitt liv ungefär. En person sa att jag var riktigt dum i huvudet när jag sa att jag helst helst helst av allt skulle vela bo med ett par utvalda personer på en öde ö, utan koppling till den stora världen. Som att det inte skulle funka, finnas, klara av. Men jag älskar djungeln (har tagit mig genom djungel både på Barbados och i Thailand bland annat...) jag älskar att vara varm, jag älskar havet, jag gillar små världar, stora tankegångar, lever man i en ytlig tjafsig värld blir man fan ytlig och tjafsig, och det vill jag inte! Är rädd för att förpestas av världen som finns runt omkring mig nu. Menar inte att problem skulle försvinna för att man förflyttar sig. Eller? Kanske? We have to move the island! Skulle dock behöva begrava några gamla lik, gamla versioner av mig ute i djungeln, sörja lite men inse att det var länge sen och nu ska jag överleva det här.

Hade en fin intellektuell kväll igår med en kär gammal vän som sett mig genom många, många år, Och jag blir riktigt glad när folk som just känt mig som "före/under/efter" säger att jag blivit en så mycket klarare människa sen jag slutade med så många starka mediciner. Som jag sagt så många gånger förut så ja, jag känner mig klarare. Men det är fan inte alltid så ljuvligt att se saker för vad de är...

Oh well. Ska dammtorka DVDspelaren. Puss.








BOdyparts.
Missing.
Almost????
EVEYWHERE???? Im not there yet. 

läs: ********* peace, quod me nutrit me destruit, FIRE WALK WITH ME, we will all laugh at gilded butterflies, if i stop today it was still worth it, i want to believe, TABULA RASA, last "" .  mer kommer.  
.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar