tisdag, april 10, 2012

Sluta viska. Börja skrika. (swe)

Om två timmar börjar mitt sociala experiment. MWAHHA. Det ska bli väldigt spännande, det finns en skådespelare och en stor publik. Jag vet inte hur långt jag ska dra det, det får publiken avgöra. Tänker inte avslöja vad jag gör förrän jag är klar och kan förklara vad som egentligen har hänt. Eller så händer det på riktigt. Börjar bara bli riktigt trött på låtsasmänniskor! Mina och andras. Och jag är faktiskt inte rädd för att tillbringa livet helt själv heller, jag har slutit fred med det. Men jag tänker inte låta andra människor utnyttja mig längre! Det är bara till att börja skrika!!!!!!!!

Kan man vara en planerande människa och fortfarande helt spontan? Planera in sin spontanitet tänkte jag på. För ibland gör jag verkligen helt oväntade saker, som när jag drog till Thailand själv första gången. Men samtidigt så planerar jag ju alla mina små drag i huvudet innan de kommer ut i verkliga livet. Ett mynt har tre sidor. Men det är väldigt sällan det ställer sig upp om man kastar upp det ovanför huvudet. Men den lilla chansen, det är allt jag har. För jag är trött på att vara svartvit. Jag är trött på att 1+1=2. Man måste kunna böja tiden på något sätt, resa genom olika liv och ta olika former. Jag är kanske en person här, men på mötet om två timmar en annan. Eller det VET jag att jag kommer vara. Och nej, det är inget häftigt bloggmöte, haha, ska på psykmöte och försöka presentera min idé om hjälp. För hjälp behöver jag, en knuff, men jag vill inte att någon ska tala om för mig vad jag ska göra!!!!!!!!!!

Måste ringa försäkringskassan, folksam, sjukgymnast, vårdcentralen, com hem, blablabBLLaa... Sånt man måste göra. Men jag är rätt bra på det. Av någon anledning, eller det är väl rätt logiskt(?) så ringer det alltid telefonförsäljare till mig när jag ligger och halvsover på förmiddagarna så jag lyckas alltid tacka JA till erbjudanden. Till detta hör att jag måste ringa och kolla vad jag signat upp mig på. Hmm. 

Skulle kunna fortsätta sitta här i min svarta morgonrock och skriva nonsens hela dagen, men som sagt, jag har lite grejer att göra. Ska börja schemalägga min tid jag lägger på skrivandet så jag på något sätt kan hinta på att jag "jobbar" den och den tiden. Jag har ett jobb att slutföra. Min bok. 

Nu ska jag iaf hoppa in i duschen, dra på mig en festblåsa och låta livet fortsätta. Enjoy mina vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar