lördag, april 07, 2012

SPIT IT ALL OUT! SPIT IT ALL OUT!

Jag har legat ner i två dagar och min mamma börjar fråga om det inte skulle kännas bättre om jag steg upp. Följde med i bilen och tog en tur. Eller frisk luft. Eller åt någonting. Sure. Jag ser saker. Jag andas. Jag äter. Men det duger inte. Jag är inte kräsen när det gäller underhållning, när jag är i rätt skick dvs. Vad jag däremot är.... ...... är att jag är otroligt, jävla, hopplös(?) En bil utan batteri. Fullt färdig att dra iväg men jag kommer ingen vart. Till stor del osynlig eller bara i vägen. Men det finns ingen plats för sådana som mig just här. Och jag önskar, önskar mer än något annat att jag fick energi. Energi, tanka, gasa, fullt ös... bort. Mot äventyr menar jag såklart. Inte mot någon obestämd död. Alla tankar blandas bara med att jag inte vill få ECT-behandlingar. Hinna åka iväg istället. Gud jag har så många planer i huvudet , ni skulle bara veta. Planer jag skulle  kunna börja med exakt NU om jag så ville. Vill och vill. Vill jag? Måste bara komma ut denna depression och lägga på det maniska och bara fortsätta. 

Nu ligger jag sjukt obekvämt i sängen med datorn halvt om halvt under mig. Jag kramar och jag skriver, jag är full och överöst med tabletter. Är det det ni vill veta? Är det det jag vill säga? Jag har så stort vokabulär så... ni skulle inte tro mig. Det är därför jag pratar med mig själv hela tiden tror jag. 

Nej, imorgon ska jag åka hem. Kokonga. Som hon säger. Sluta fred med mig själv och om inte köpa ork på plattan, försöka skaffa mig någon jävla ork. Vart får man det ifrån? För det GÅR inte att köpa i längden. Det tar bara kål på en. Det enda jag åstadkommit idag är att se på dokumentärer om ovanliga sjukdomar. Fan och jag SKÄMS. !!!! Jag är fan inte döende. Varför vill hjärnan ge upp? I dokumentärerna jag såg, ja, där ville deras kroppar ge upp, men de var viljestarka nog att ta sig genom livet. Min hjärna håller på att ge upp. Vad fan ska man göra åt det???

Nej. Lyssna inte på mig. Lyssna på något där inne. Något som säger att det här.. .det här mina vänner kommer bli livets stora fest.



Och btw. Jag lägger sällan upp bilder som hör till inläggen. Vissa bilder är 10 år gamla. Andra 10 minuter. Jag vill bara inte sätta den prägeln på texten/bilden att de på något sätt skulle höra ihop. Som allt annat? Vad är ett plus ett? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar