onsdag, maj 02, 2012

Krig.

Jag 
är
TRÖTT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Systemet. Samhället. Normer. Kategorisering. Ständigt dömande. "GILLA" - knappen. Hundkräk i sängen. Jag är så jävla TRÖTT på det. Trött på att vara fast i det. Jag sitter inte utanför och kritiserar någonting jag bara fått i huvudet. Det ÄR i mitt huvud och det äter mig. Paranoian är total. När man tror att någonting knuffas i rätt riktning är det bara vänta och se förödelsen den för med sig. Allt är inte kört. Klart det inte är kört. Det gäller att vara ren, vaken och ha en strategi. Ett eget system som funkar, det är väl bara det att systemet ligger nere just nu. Ingen mat i kylen. Bara ilska i kroppen. 3 timmars lugn på burk. Men då kan jag ju knappast vara alert? Har väntat 3 VECKOR på en läkartid hos min husläkare så han ska skriva en remiss till ortopeden, min rygg måste röntgas igen för någonting är fel. Men nu är tydligen läkarens barn sjuk så jag får vänta två veckor till. Varför finns det ingen annan läkare som kan ta emot mig? De påstår iaf att det inte finns det. Hur fan ska man behöva vänta i 5 veckor på att få en tid hos sin läkare som i sin tur ska skicka en till en annan läkare? Visst jag har mina jävla kodeintabletter men de gör mig bara beroende och nedstämd. Jag menar visst är det skönt att vara "borta" i skallen och kroppen men när man landar igen är smärtan nästan ännu värre. Jag har så ont så jag kan inte ens gå till ICA och handla käk. Skulle behöva någon vid mig, hela tiden, någon som har kraft och vill hjälpa någon annan för jag behöver någon, jag är ensam och jag klarar mig inte själv, inte såhär. Inte när man har en pajjad ryggrad, en dokumenterad störning som ingen vet vad man ska göra åt och... ja, sen resten. Min kreativitet och mina passioner DÖR när jag bara väntar och väntar på att få hjälp med att lösa alla hinder. Verktygen är få. Som sagt, tabletter. Men jag är så trött på skiten. TRÖTT (igen och igen) jag vill inte ha några jävla tabletter. Ska jag sitta i en dimma igen som jag gjorde i 6 år och har guldfiskminne? JAG.ÄR.UPPRÖRD. Men vad ska man göra? Nej, inte "MAN", vad ska JAG göra. För är det något jag lärt mig så är det att man måste göra ALLT själv. Nu får fan JAG pallra mig ner till ICA och handla mat, gråta och bära hem maten, laga den för att få energi att tänka. Jag tänker bäst i duschen, men jag är liksom ren. Ren nu. Har peelat mig med havssalt, det svider skönt på mina nyrakade ben. Svider så jag lever, men ur skönhets och välmåendeaspekt är det väl helt ok?

Allt är ok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar