tisdag, juli 24, 2012

Dream Causeby the Flight of a Bumble bee around a Pomegranate a Second Before Awakening

Tydligen så har jag ju en "RUBBAD" personlighet. Har aldrig hört det uttrycket förut men ja, nu kallas min diagnos för det. Så det får väl inkludera allt vad det gör. Nu är jag helt emotionell RUBBAD känns det som. Det finns så många fina saker. Även det fina i det fula. I bilder, former, ord och känslor. Jag vet liksom inte vart jag ska stoppa allt. Hur jag ska få utlopp för detta. När jag skriver begränsar jag mig alltid till vad jag tror att folk kan uppfatta, men inte mer. Jag måste släppa den spärren. Kanske inte JÄMT vad jag än gör för då skulle jag nog bli... rubbad... Men när jag skriver och målar. Blunda. Singla slant om vilken färg som passar vart. För mig finns det ingen rätt plats. Allt är rätt där det är. Och om jag inte är på den platsen just då. Ja.

Då är det dags att jag börjar ta mig dit. Förstår ni? 

EN BOX.... SOM ÄNDRAR STORLEK... BEROENDE PÅ VAD DU HAR I DEN........ JAG TRODDE LÄNGE ATT VAKUUM VAR SAMMA SAK SOM VALIUM. VART SITTER TAKET NÄR MAN FLYGER UPPÅt???? 

Följer det med hela Vägen eller dundrar du genom det? Vart går gränsen mellan att vara hög och låg, ..... 
 Frekvenser i kroppen som säger 
 saker till dig

 Men vad säger DU???? 

jag undrar fortfarande varför vissa nöjer sig med att stanna där dom är och fortsätta i mönster som redan är utpräglade 
 istället för att röra sig fritt 
 inte veta vägar
 tappa bort sig 

Men aldrig glömma vart man hör hemma.

Det här är bara en liten del av himlen som tillhör oss alla. Det är fantasilandskap som vissa bygger hus på och andra bombarderar.  

När vi inte kan sluta ro med oss själva. Vem ska då göra det? Ingenting rör mig/jag rör allting. 

Första stöten är viktig. Men vem vet vart vi var innan vi föddes? På samma ställe vi kommer vara på när vi dör ??? 

 Jag tror skillnaden är så extrem att vi aldrig kommer få uppleva den...

 Och där tog musiken slut.
 Alla packar ihop sina saker och går 
 hem

Jag stannar.  

 

1 kommentar:

  1. Älskar din blogg Elisa. Detta inlägg fastnade jag speciellt för. Som en scanner av min egen hjärna. Du är bäst.

    SvaraRadera