fredag, juli 13, 2012

i hate love

Nu tänkte jag ta upp några helt vanliga, allmänna problem som säkert hänt DIG också!!!!!!!!!!! Igår var jag på stan med en nära tjejkompis, vi var och kollade lite konst, shoppade, fikade, allt sånt man gör när man vill ha trevligt tillsammans. Ja, sen kan man göra en jävla massa andra trevliga saker tillsammans också, men igår gjorde vi detta. Jag hade inte ätit någon direkt mat under dagen förutom stillat min besatthet av dessa typ 6000 kaloriers frappinorna (eller vad de heter?) som finns lite varstans, hur som haver... På vägen hem från tunnelbanan köper jag en pizza, hawaii med extra mycket ananas, en fanta och ett paket cigg. Jag går hem, slår på viasat film och börjar käka och sen...................... nothing. Minns inte ett skit. Har svaga minnesfragment av att jag träffade J. Men det vet jag ju inte är sant. Även svaga minnen av att jag badade och att jag åkte taxi med min hund i knät. 

Så vaknade jag i morse, hade ingen jävla idé om vart jag var och ramlade ner från sängkanten eftersom det var en 120 cm säng och jag hemma har en större. Snabbt inser jag då att jag är hos mina föräldrar. Tydligen så hade jag kaosat igen, fått en blackout, hotat att ta livet av mig, kräkts upp pizzan, slagit huvudet i golvet, pratat med mamma och pappa/centraljouren/någon vän/god knows// och på något sätt packat en resväska med hör och häpna, nagellackremover, nagellack, nagelbandsolja, underlack, överlack, läpp-peeling, kroppspeeling, raklödder, ansiktsvatten, mina nya träningskläder, två paket cigg, några böcker, min dator inklusive mus plus en massa mer saker, satt mig i en taxi och åkt över hela stan för 700 spänn för att sedan landa hemma hos mamma och pappa, äta lite vattenmelon, bada badkar och sen gå och lägga mig...
Alltså detta är min version av det hela, det jag minns. Eller inte minns. Men det är ju sjukt hur man kan förtränga en hel kväll men ändå tänka på att packa ner nagelbandsolja och läpp-peeling??? Juste, sen smörjde jag in mig i brun utan sol. Övervägde fortfarande att ta livet av mig men bestämde mig för att sova på saken för att se om jag blev brun. Och jo, det blev jag.

Idag har jag haft en helt underbar dag. Känns som jag smittat av mig på vädret. Låg ute och solade på gräsmattan tidigare i förmiddags och skrev ännu ett kapitel i min bok. (Fruktansvärt rått och psykopatiskt, you´ll se...) Låg där tills det började regna, gick in, sen åskade det och blixtrade, när det gått över gick jag ut och fortsatte skriva, sen upprepades samma procedur ett antal gånger. Efter regn kommer solsken, men efter solsken kommer det alltid komma regn, det kan ni inte komma undan... 

Vare sig regnet eller solskenet, man får anpassa sig. Jag vet att jag aldrig kommer kunna anpassa mig till 100%, men jag vet att jag är förbannat bra på att låtsas. Det kan lätt tolkas som samma sak, men det är det inte, det är det verkligen inte....

Det är så jävla många saker jag önskar att jag kunde säga, men jag är rädd för att om jag säger dem som kommer det leda till förödande konsekvenser. Det finns vissa saker jag borde reda ut i lugn och ro med samråd av kunniga personer. För det är en grej jag inte riktigt fattat. Det känns ungefär som slutet/början av Fight Club. Liksom, "du träffade mig i en väldigt konstig del av livet bara..."... Oh well.

Så, jag dog inte. Jag har shoppat dyra underkläder, hårprodukter och skit som ska göra mig fin. Alltså, SKA, inte GÖR, men... SKA... Har ätit min favoritmat som pappa lagat, tagit iktorivil för att se om det fungerar, och det antar jag att det gör eftersom jag är lugn som en filbunke och klar som klarheten själv. Nu ska jag avnjuta en cigg och en cola light liggandes på gräsmattan, svara på 9 SMS jag inte svarat på och på något sätt försöka säga att jag har inte glömt er. Men när jag glömmer mig själv så går mycket förlorat. Men bara för stunden, Allt finns kvar.Allt jag någonsin älskat dig för.

Kan man hypnotisera bort kärlek? Eller kan man förtränga den utan att hata? I hope I wish I know. 

Cigg,cola,bada,skriva mer, ägna mig åt trams, vänta tills imorgon och få en kyss.





             I SAY FUCK MARLA SINGER!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar