torsdag, juli 26, 2012

I MISS MY BRAIN

Jag vet att jag tjatar, men vad fan ska jag tjata om då? 

>>>Köpte en frappino dubbel espresso vid gullmarsplan,>>
mötte upp bästis på tvärbanan, åkte till liljeholmen, >>
promenerade ner till vattnet, hörde att det skulle vara Sveriges varmaste dag idag, vilket jag missuppfattat som VÄRLDENS varmaste dag så jag kom i badkläder, men icke, det blev inget bad. >> Jag tjuvpassade på en svan och skrattade och bläddrade i skvallerblaskor och blev varm trots molnen >> 
Övergav badningen och överöste mig med shopping, bra shopping för en gångs skull, min realitetsgen har växt sig lite större så jag konsumerar inte så helvetiskt mycket som jag gjorde förut... Nu köper jag bara saker om jag behöver dem. Kanske inte VERKLIGEN behöver dem, men saker som underlättar......  >>> blev en fin blommig klänning,  två fängelserandiga (varav en jag sitter blöt i nu) samt en puderrosa och en marinblå, de är likadana, jag kunde bara inte bestämma färg och affären hade redan stängt så jag slog till på båda...  > Blev lite grejer på Body Shop också, en fotspray som ska lugna fötterna (onödigt vetande: jag kan bara sova när mina fötter är blöta eller fuktiga, en våt handduk kan hjälpa men nu har jag köpt någon form av dyrt väldoftande vatten istället) Allmänt babbel. >>> 3,14

Där gick hela dagen. Jag var hemma strax innan 20. Köpte hysteriskt mycket frukt på vägen hem också, bland annat fenomenet "platta persikor", någonting jag aldrig sett förrän den här säsongen av fruktinvation. Hysteriskt goda är dem iaf (låt mig använda ordet "hysteriskt" lite oftare, okej?). Jag har redan ätit för många och vill gärna behålla den trevliga kemin mellan oss och inte överäta mig. >> Lagade middag. >>skakade >>> Kollade på en lång serie av program på discovery science, om kosmiskt medvetande/ universalt tänkande, katten i lådanteorin (som alltid slutar med att jag tvivlar på min egna existens så länge ingen ser mig..). Parapsykologi. Magnetism. Sjätte sinnen. Sjunde sinnen. HELL... hur många sinnen som helst. Jag snackar inte om att se döda människor, "I see dead people".... Jag pratar om skillnaden mellan liv och död. Svarta hål. Rumstid. Kvantfysik. Och så fortsätter det, och fortsätter ... >>> 
 Det är inte konstigt att jag inte kan sova.
 Det är nu jag kommer till vad jag tänkte tjata om från början

JAG HAR SOVIT 4 TIMMAR SEN JAG VAKNADE I SÖNDAGS MORSE. DET ÄR ONSDAG KVÄLL NU. JAG KAN INTE SOVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner svagt av att jag blir trött. Väntar som ett barn på julafton efter drömmar, men sen uppkommer någon sorts hypomani bland hjärncellerna och jag får för mig att pyssla, skriva, möblera om, sortera mina dvdfilmer efter färg... you name it. Jag är bara rädd för att det kommer gå för långt snart. Att det brakar ihop i en psykos. För ja. Jag börjar se konstiga saker. Men det är kanske inte så konstigt.

Okej Elisa. Ingen orkar ändå läsa det här. Vad ska jag säga? Något perverst? ***** *** !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

La mig i duschen ett tag och drog på mig en klänning utan att torka först. Som sagt, jag gillar att vara kall och fuktig. Som Rudys nos. Åh jag saknar Rudy. Rudy är min hund, mannen i mitt liv. Min lilla krabat... GULliggulligullii....

Sen stod jag och gjorde konstiga rörelser genomblöt, dödstrött till en låt jag hörde på tvn som jag snabbt googlade upp "Eyes" av Kaskade. Live @ Coachella, dansen slutade med att jag satte mig här och skrev ner allting istället.

Ljuden i huvudet byter ton.
Jag tror jag måste slå ett kortnummer och be någon ringa och checka att jag lever imorgon vid lunch. För jag drack en hel del theralen nyss, alltså, RING INTE POLISEN, (jag vaknade av att det stod 6 poliser utanför min lägenhet en gång för att någon ringt polisen då jag skrev liknande saker...) Jag överlever alltid. Jag tycker bara jag förtjänar sömn. Som sagt, min kropp mår prima. Eller nu ljuger jag. Jag menar bara att jag är tålig. Jag har gått genom eld och legat under vatten. Så oroa er inte.

Lova bara att ni drömmer fint inatt? Okej? 


Nu överlåter jag ordet till någon annan. Läs någon jävla fashionblogg, OKEJ ???




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar