tisdag, juli 24, 2012

Insomnia.

Livet ter sig på olika sätt. Jag ska inte ens försöka låtsas någonting, det här är min vardag. 

Nu får jag räkna bak i tiden... hmm... i söndags var jag och tatuerade mig. Blev grymt fint. Ett steg närmre perfektion av ord och meningar som betyder något för mig. I detta fallet fick Trent Reznor stå för ordet. Efter det var jag ute och åt middag. Ångkokt lax om jag inte minns fel. Sen la jag mig och började kolla från avsnitt 1-8 av serien 24 eftersom jag köpte hem alla säsonger några dagar tidigare. Tittade tills jag blev trött, sen ville jag sova. Men jag kunde inte sova. Helt omöjligt. Ögonen och huvudet var det bara mos av, som det är om man är uppe i 20 timmar, prövade lite olika tekniker jag har för att få bort rastlösheten, hoppade hopprep (förlåt grannarna!), gjorde sit-ups, var ute och joggade en sväng men det känns dödsdömt ändå. Jag kan göra saker när jag är övertrött, men ni vet hur det blir,...? Det blir väldigt konstigt. 

Skitsamma. Det blev ingen sömn. Inget jag dör av. Jag gick på min keramikkurs. Har ett spännande projekt. Promenerade Hornsgatan, mitt förra hem, men inte längre, nu är det bara minnen. Av en slump hamnade jag på stadsmissionens bokavdelning. Sökte mig såklart snabbt till C som i COUPLAND och likt förbannat hittade jag ju två Couplandböcker! En "originalutgåva" haha, nej men den var från 1994 av Microserfs och en svensk översättning av JPOD, har visserligen läst båda men det var länge sen och jag har inte läst JPOD på svenska, så plötsligt var mina problem borta, jag blev lycklig för 70:-... Sen kollade jag G som i GIBSON och hittade en favorit som var inbunden och två jag inte läst, typ... mirakelförfattaren himself. Så det gjorde mig nöjd som fan. Irrade runt på söder med Microserfs i högsta hugg och det tog ungefär 2,5 timme att åka hem från söder för det var något skit som hände med tunnelbanan. Tänkte direkt att någon begått självmord. Fick panik. Tänkte på... ja... Så jag gick till espressohouse och beställde in allt som såg gott ut, tog 7 xanor och satte mig i ett hörn och läste och läste och blev mer och mer trygg tills jag vågade ta ersättningsbussar runt halva stan och slutligen hem.

810 steg från pizzerian och hem. Sen åt jag. Trött som fan. Tog mina sömntabletter + extra allt, nu skulle jag bannemig somna. Och vad är klockan nu? 13:34, jag har alltså varit vaken sen söndags morse kl 07:45. Förstår inte vad som händer i kroppen/huvudet. Signalerna däremellan verkar iaf inte fungera. Kroppen vill sova, huvudet vill surra, eller så är det tvärtom. Nu väntar jag bara på min backup, har städat och tänkte möblera om i sovrummet så jag kanske får en ny känsla när jag går och lägger mig. Vem vet? Ska iaf sätta upp mörkläggningsgardiner och fixa och dona lite. "FIXA OCH DONA" står det på varje jävla dag i min kalender. Men det är ju sånt jag gillar också.

Det är dessutom slut på mjölk, så jag kan inte dricka kaffe, istället för kaffe dricker jag bacardi breezer, vet inte om det är den bästa frukosten, men jag äter iaf kanderade nötter till. All good. All good. Snart kommer mjölk, yoghurt, jordgubbar och cigg. Helt... perfekt.

Somnar jag inte sen ikväll blir det nog att köra huvudet genom väggen. Jag måste sova. Jag blir konstig såhär. Jag ser ut som ett rent helvete (och tänker inte visa något bildbevis på detta då det skulle skrämma skiten ur er...) och beter mig som om jag vore påverkad och får lustiga infall. 

Uppdaterar senare.

Så nej, jag har inte varit på någon fashionfotografering, inga möten, inga luncher på Östermalm med de andra bloggarna, bara det här. 



(Andra dyrkar bibeln. Jag dyrkar LIFE AFTER GOD...)


Det här är allt jag har.
Och jag har allting. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar