söndag, juli 15, 2012

Myself keep slippin´ away

Jag tror att vilket liv man än lever, vare sig man tillåter sig att "passa in" i samhället eller inte, så måste vi alltid tillåta oss själva att anpassa oss till våra egna mönster. Det vinner man massor av tid på. Massor. Man kan aldrig förutse precis vad som kommer hända nästa dag, år... minut... i princip... Så låt det vara. Fånga inte dagen, låt dig bli uppslukad bara, omge dig av den. Man kan inte leva varje dag som om det vore den sista, det skulle iaf få förödande konsekvenser i mitt liv. Vad skulle jag göra? Som jag inte gör nu alltså? Njuta. Njuta är det jag gör nu. Mitt mönster hoppar mellan att njuta och plågas så in i helvete så jag gör kalkyler och försöker anpassa mig till att det faktiskt är såhär. Det får bli en jävligt bra, aktiv, alert vecka, kanske några dagar på sjukhus, hos mina föräldrar eller ute och resa, men alltid vara beredd på att det kommer bli bättre. Och sämre. Det finns inget bra måtto egentligen som är resonabelt. Göra allt idag för att det kan vara för sent imorgon? Goosh I´m gonna die young. Det enda jag kan göra idag som kanske är försent imorgon, eller den jag dör, det är att leva, omslutas av kärlek, kriga mot smärtsamma saker och lära mig stryka streck och måla bilder.

Förlåt. Jag är en rastlös själ.
Det negativa med att bo i lägenhet. Folk uppskattar inte om man börjar spika i väggarna efter 22. Jag vill så gärna spika upp lite inramade grejer jag pillat med ikväll. Plus att jag såg en fantastiskt bra film som heter "The Beaver", om du tycker att den är löjlig ser du nog inte det storslagna i den. Men, det är lätt att förväxla dessa två begrepp ändå. Mycket storslaget är löjligt, och tvärtom.

Säger jag emot mig själv mycket? Folk säger det. Då säger jag att tyvärr, jag har fler åsikter än att bara stå på en sida och hejja på ett lag. I AM EVERY FUCKING DAY AND A LITTLE MORE I SOLD MY SOUL BUT DONT YOU DARE CALL ME A WHORE:.........................

Så, "The Beaver", sen har jag dammsugit hela lägenheten, Vädrat, vattnat blommor, bytt krukor till vissa blommor, flyttat runt lamor, fixat i badrummet och sorterat saker samt försökt googla på om det finns växter som kan leva i mörker och fukt, alltså i badrummet, jag har alltid velat ha ett blomstrande badrum men ingenting kan väl leva i den miljön så det blev en fejkblomma så länge. Mycket bra mycket bra, men nu då? Igår fick jag dubblera min dos sömnmedicin för att jag inte sov på.............. det blev en väldigt, väldigt lång dag bara. Den där dagen jag packade, drog, vaknade, inte fattade någonting, jag är så JÄVLA rastlös! Jag har några knep,
- HOPPA HOPPREP
- STÄDA 
- GÖRA KOLLAGE SOM INTE BEHÖVER VARA FINA BARA SAMMANSATT KAOS
- SNACKA SKIT MED EN BÄSTIS

men nu har jag testat det där och jag är speedad som en idiot ändå. Vad ska jag göra? Bildbomba er? Ok.

En början till hobbyrum, det som inte syns är min beanbag och mitt tvåmannatält inrett med madrasser, massa kuddar och ett stort mjukt duntäcke samt lampa. 

the beauty of Insomnia

jag har varit ute och cyklat, med diverse rökpauser.

fika-to-go samt shopping har även avverkats

Gosat och lekt, skrattat så jag gråtit och fortsatt med min bästis. (Hon tyckte hon jag var brun, jag tyckte jag var brun, ingen hade rätt tydligen...)



Sådär ja. Nu har mina grannar börjat bråka. Nu kan jag passa på att spika. Yay.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar