onsdag, juli 25, 2012

Survival of the fittest. And we got the fucking Guns.

Så.
4 timmars sömn på 76 timmar. 
Jag vet inte varför jag inte kan sova. Troligtvis för att jag inte vill sova. För att jag upptäcker att jag blir aningens euforisk och kreativ av att inte stänga av maskineriet där uppe. Inte låta mig sväljas av mardrömmar utan drömma vaket. Vet inte hur bra det låter, men hjärnan känns mer verklighetsbaserad.

Jag har alltid varit fascinerad över drömmar. Varför vi drömmer. Vad vi drömmer om. Varför vissa minns vad de drömt och andra aldrig gjort det. Hur en känsla kan bli så stark trots att man bara ligger ner och blundar. Att man kan förälska sig i personer som inte finns. Att man minns drömmar när man drömmer dem. Att man vet att man drömmer. Att man efter det kan tänja på alla sorters gränser... (Alla "man" är egentligen "jag"...) 

Jag har alltid haft livlig fantasi. Det ser inte jag som en sjukdom. För, face it, andra gör ju faktiskt det. Man ska tydligen släppa fantasikompisar och påhittade ord och sammanhang när man är liten för att sen ta del av en stor gemensam verklighet där sånt inte hör till. Och... tydligen.... gör inte jag det. Jag är kvar i fantasivärlden till stor del. Jag är till stor del barnslig fast jag förstår vuxensaker. Jag kanske snarare väljer att vara barnslig, inte världsvan, inte ha någon fot på marken. Det är bara sån jag är. Jag får ut mer av det. 

Sen jag vaknade har jag suttit på balkongen, druckit kaffe, rökt, läs Microserfs, kluddat ner en snabb teckning, "fixat och donat" som jag kallar det, som mamma skrattar åt. När det står "fixa och dona" på mina to-do-list. Jag gör såna listor varje dag. Jag kategoriserar dem som MUST DO, och TO DO, och DO WHENEVER YOU FEEL LIKE IT och DON`T DO IT ... typ. "fixa och dona" står med på alla. Har legat i mitt tält och funderat över saker. Och så fort det uppstår ett frågetecken försöker jag googla mig fram till en lösning. Det funkar oftast. Tyvärr. 

Minns ni hur det var när inte google existerade? Man slog upp saker i böcker. Jag kommer aldrig tappa intresset för böcker, böcker är ljuvliga. Att de existerar, att de inte kan ha systemfel eller tillfälligt ligga nere. Där man kan se källor, fast källorna är väl i många fall resultat av google nuförtiden... Cirkeln är sluten. 

Just nu googlar jag mycket på kärnvapen och radioaktivitet och olika sorters strålning. Solen tex. Jag ska avsluta det här nu för jag ska ta mig ut till liljeholmen och bada med en nära vän. Får se hur mycket jag vågar sola och bada när jag har en ny tatuering. Någon sa att det här skulle bli årets varmaste dag så det måste ju utforskas. Jag kan inte sitta här och vänta på att sömnen kommer. SÅ.

Jag ska åka till gullmars. Köpa en frappino på Espresso house, ta tvärbanan, möta upp min raring, åka till liljeholmen, ha det mysigt, vistas halvnaken bland andra halvnakna människor och med all säkerhet bada... ja. Sen ska jag hämta ut en drös böcker som jag beställt. Kolla om en fin klänning finns kvar som jag såg häromdagen. Men även om den inte gör det så spelar det inte så stor roll... Kläder är bara kläder. Jag vill synas på skinnet. Inte genom material. 

Nu ska jag gå.
MEN

Morgonens två konstverk::::: Jag vet. Det är barnsligt. Men vad var det jag sa?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar