onsdag, augusti 29, 2012

I can´t sleep in here.

Jag tänker inte längre formulera sammanhängande meningar. Jag är trött på det. Trött pigg piggt trött. Sov över min tvättid. Käkade frukost/lunch/middag vid 21 istället. Kunde dock inte koncentrera mig på att äta. Kan inte koncentrera mig på någonting längre än... ja. Vi får se hur länge jag orkar skriva. Det är säkert inte bara jag, men såhär är jag: Jag får en storslagen idé, börjar konstruera modeller för hur det ska funka, sitter uppe med det dag och natt, eventuellt blir det något resultat men ofta slutar det bara med att efter några intensiva dagar utan sömn måste jag sova flera dagar eller iaf bara gå omkring med ett grått jävla surr i huvudet. Först, hela regnbågen som sträcker sig genom kroppen, sen, allmänt mulet. Man blir förvirrad när man inte vet om det är dag eller natt. Digitalklockor är att föredra i mitt hem. Annars. Totalförvirring.

Men ni skulle känt mig för 3-4 år sen. Herregud vilket virrigt liv jag hade. Kanske då mer till synes normalt men det var för att jag blockerade ALLT som kom i min väg som kändes jobbigt att bearbeta eller ens prata om. (Och tro mig, det var väldigt, väldigt jobbigt...) Det är fortfarande jobbigt, men jag börjar lära mig mina upp och nergångar, det ska snöa i december, vara varmt på midsommar, så fungerar mitt känsloliv också. Inte med så långa mellanrum men jag har någon inprogrammerad barometer som jag kan läsa av. Och jag borde ju fatta. Nu har det varit bra i typ två veckor, så följande veckorna blir det snö och skitkallt. För att sen smälta. Det är fruktansvärt jobbigt att leva såhär. Och för er som inte kan tyda symbolik så är jag bipolär, det och mycket annat. Jag vet inte hur privat man kan gå. Men det är ju bara jag här, right?

<mina ögon min hjärna mitt hjärta min ryggrad>>>>>>>>>>>>>>> i can´t take it.

Lösning. Kallduch i 10 minuter. Och då snackar vi iskallt. Sen äta blåbär och hallon och däcka på soffan. Jag har fortfarande säng-fobi. Trots min nya sköna säng. Jag vill inte sova så skönt. Jag vill bara ha det överstökat, några timmar på soffan funkar för mig.

Time to grow up.
Jag lovar att vara mer politisk korrekt i ett annat liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar