fredag, augusti 10, 2012

Like this is the end. You would not know.

Jag har inte bloggat på länge. Dvs. Jag har inte ordbajsat ner internet på länge. Dock mycket, mycket annat. Mig själv. Folk i min omgivning. Min lägenhet. Allting måste betala sitt pris. Få sitt pris. Verkligen finnas där innan jag säger de magiska orden. Allt som är och aldrig kommer bli. Allt som skrämmer mig.

Nej, jag hade bara glömt mitt lösenord. Men med frågan gnagandes i huvudet i några dagar kom jag på det. Och här sitter jag nu. Naken. Bestialisk. Mina två favoritord. HEll... varför inte gå och tatuera in dem med detsamma? Imorgon. Jag skall maila min tatuerare. Nu med detsamma. 

Hur många favoritord har jag? RIMFROST. Det är mitt favoritord. Jag kan inte säga varför, jag älskar bara hur det krackelerar i huvudet. Det är inte "källardörr", någon kan ha haft fel. Det kan ha varit jag. 

Så vad har jag sysslat med? ALLT. ALLT tar upp min tid. Fortfarande inget den ack så intet anade individen skulle lägga märke till men jag lägger ihop alla små bitar av ett stort pussel och ser en liten liten skärva som är enorm. Det är det jag ser. Det är det jag gör. Tittar. Iakttar. Inspireras. Viskar. Gräver. Tänker. Och kanske sover, ja, ibland sover jag. Jag är inne i en extrem sov-torka just nu men gör mitt bästa för att hålla min del av avtalet. Är det inte logiskt att inte ha tid att sova? Hela den sommaren "Amanda" sa åt mig att sova, de 3 månaderna, för att jag inte skulle göra något dumt, de 3 månaderna kanske jag tar tillbaka nu. 

Jag tror inte jag kan göra det lätt för er.
Vad ska jag kategorisera mig som? 
1. Kristinahs födelse.
2. Kristinahs flykt.
3. Kristinahs öde.
4. Dimman.
5. Flera förluster och en vinst. 
6. Elisas födelse. (Elisa finns inte med i den jävla ordlistan)..........
7. Uppbyggnaden.
8. Förträngningen av punkt 1-4
.....

ORDBAJS
ORDBAJS

Ni tror att ni känner mig. Ni borde känna er själva bättre. Ni känner mig inte. Men det betyder inte att ni inte känner för mig. Med mig. Och att jag känner samma sak.

För tillfället sitter jag och googlar Jorden-runt-resor, grejen är att jag vill att det ska hända NU. För jag tror inte morgondagen existerar. Jag vill sätta mina fötter lite här och var på jorden och tro att det gör någon skillnad. Det gör ingen större skillnad för mig heller. Det är bara att döda slentrianen. Att döda punkt 1-8, hamna en bit längre ner på listan.
Plöja saker.
Undanröja.
Återuppbygga.
Gå under.

Att så mycket kan sugas in i ett svart hål. Och ut genom ett vitt.
Det är det som fascinerar mig så in i helvete. Jag bryr mig inte om huruvida sanningsenligt det är eller går parallellt med forskning, för mig känns det som att jag har ett livsöde som säger att jag ska vända mig in och ut.

Tänk på det. Tänk på vad du gräver efter. Tänk på vad du brinner för.

Jag gör det just nu. Jag vill att ni ska lära er att leva med er själva som ingen annan någonsin kommer våga göra. Men nu talar jag alltså för mig själv.

Men det här är mitt kall. Att googla. Att snabbt sticka när det kyls ner och fortsätta brinna.
There´s a light that never goes out. I know her.

Utöver det? 
Säsong 2 av "24".
Tillämpade friheter.
Frukt.
Tabletter.
Kultur.
Fruktan.
Gammal kärlek.
Dåliga nyheter.
Bra nyheter.
Ingen sömn.
Google.
Textdokument.
Kärleksvibbar.
Psykos.
Förvirring.
Hypomani.
Regnat.
Donat i lägenheten. 
Solat.
Gay-kultur....

OSVOSV...

Hur långt vill vi sjunka? 

Och bara för det. Eftersom ingen orkar. Veckan som gått i några bilder....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar