torsdag, augusti 16, 2012

Platser. Personer och noll Kemi.

Hur svårt är det att fly?

Jag ska köpa en whiteboardtavla till mitt arbetsrum så jag kan brainstorma på ett klassiskt sätt istället för att försöka få allting att gå ihop i huvudet. Googlar whiteboardtavlor, done. (Nu ordbajsar jag ner den här sidan istället, ursäktar mig i förväg...) Jag minns att ett flertal lärare genom min skolgång var väldigt fascinerade av mitt "brainstormande" som jag gjorde för att få en bättre överblick av vad jag höll på med. Det var nog lika förståeligt som oförståeligt tror jag. Man kan göra mycket med en penna och en hjärna. Jag är lättroad. Dödligt uttråkad. Det hör faktiskt ihop.

Så. MILLIONDOLLARQUESTION idag kanske ter sig löjlig, men jag kan inte få rätsida på det riktigt...  För jag ska bort, jag ska fly, men vi säger att det heter semester. Grejen är bara det att när jag äntligen står här och har möjligheten att resa i princip var som helst så vet jag fan inte vart jag ska ta vägen. På min framtida whiteboardtavla ska jag iaf bocka av länder jag varit i eller inte vill åka till. Just nu är jag mest inriktad på Mexico, åka över en sväng till Cuba, eller hyra ett hus i Thailand, ELLER åka till Indien på en "finna mig själv resa"... Eller göra allt. Bara göra det. Jag tänker att eftersom jag ska åka själv så borde jag ha någon form av planering då ingen annan kan göra det åt mig. Men jag gillar inte att planera. Jag vill helst bara köpa en flygstol någonstans och ta det därifrån. Jag är nästan säker på att jag kan klara av att leva vart som helst, när jag redan levt som jag levt. Allt mellan himmel och helvete. Mardrömmen vore väl dock om jag tappade greppet om allt när jag står på en internationell flygplats eller i en hamn och tycker att nu ska jag bara låta allt gå åt helvete. Men även där, hur illa kan det gå? 

Mina ribbor sitter alltså åt alla håll. Det kan inte bli så mycket värre. Men det vore ju ändå trivsamt med en fin semester. Utan katastrofer. 

På min whiteboard skulle jag skriva att jag varit i  USA (New York, Chicago, Los Angeles, Boston, Fort lauderdale), Barbados (överallt), Egypten (Hurghada, Kairo), Thailand (Krabi/Phuket/småställen däromkring) och plöjt en massa länder i Europa, Ungern en hel sommar, Grekland, Cypern, Spanien, Italien, Frankrike, snabbvisiter i Österrike, Tyskland, England (London 4 gånger), Alla nordens länder, ja, Finlandskryssningar, Riga, Spa i Åbo. Blablabla. 

Så de flesta skulle jag stryka från listan. Thailand vill jag absolut åka tillbaka till på långvisit men om jag ska backpacka måste för det första min rygg palla det, jag är ju fan pensionär! Nej men jag måste göra det på ett hyfsat bekvämt sätt. Jag är inte den typ som sover i sanden, om jag inte själv känner för det. Jag har genom att läst massa reseforum förstått att man måste lägga upp någon sorts planering, någonting som jag alltså inte har. Har lekt med tanken att åka jorden runt. Hittade en reserutt med 15 stopp på 4 månader, det skulle varit sjukt kul. Men mest bara för att få bocka av alla hörn av världen på min (framtida) whiteboard och känna att där där där och där har jag varit så nästa steg blir RYMDEN. Vill doppa mina tår i alla hav och känna efter vilket vatten som svalkar/värmer skönast. Så jag HAR en strategi, men många bitar av pusslet är väldigt stora och vissa är pyttepyttesmå...

Jag får fortsätta googla. Jag har slutat att använda facebook. Jag förklarade det kort för någon igår, no offence men jag blir bara besviken på människor som är så annorlunda eller bara något annat än de utger sig att vara och jag känner bara att det är... patetiskt... Men min blogg är bra. Där har jag ingen koll på vilka som är idioter eller inte, det är helt upp till dig. Och jag tror säkerligen att du är en bra, rationell, vänlig medmänniska. Om du inte är det har du lurat mig... Oh welllll...

Har väntar 2 veckor på en jävla tvättid som sätter igång om 27 minuter så jag ska nog ta och sätta fart. Mitt huvud är mjukt och jag ska sitta i tvättstugan och läsa en väldigt fin bok, sitta och vänta på tvätten för jag har faktiskt ingenting annat att direkt vänta på. Imorgon ska jag träffa min stora första kärlek som tillsammans med mig freakade ut i tv för 10 år sen som lesbiska. Haha. Det är fina minnen. Vi fortsätter minnena imorgon. Så nu har jag en anledning att städa superfint och så ska jag försöka fixa den där whiteboarden...

Resterande minuter innan jag ska tvätta ska jag se hur många resebilder jag hinner lägga upp. Hidddentracks så slipper ni se samma bilder om och om igen. Med slumpartade ord till.  Ja så mycket hinner jag. Nu leker vi C:// 

Smält och stelt och minnesvärt
 
i ***** the pilot and all i got was this picture



the kids aren´t alright

 det är såhär hightech djungeln är

i dont know how to say this 

m&ms får oss att förstå varandra bättre



see you in hell 


någon sa att det var minnesvärt 

dödligt vapen  (absurt läskigt)



 

1 kommentar:

  1. Hej finaste Elisa. Jag är jättesugen på att läsa om händelser i ditt liv, saker som har varit helt åt helvete jobbigt och saker som har varit underbart. Det kan vara vad som helst och i vilken ålder som helst. Är nyfiken på vad du har varit med om i livet.. Hoppas vi ses snart sötnos. Jag hoppas verkligen det. Den 24 åker jag till sthlm iaf. Många kramar till dig / Sophie

    SvaraRadera