fredag, september 14, 2012

My wicked ways.

Det här låter kanske som ett skämt för den allmänna trumhinnan men jag var med om en rätt sjuk grej igår. Jag menar sjuk på mitt sätt. Alla har vi våra sätt...

(skrev ett långt inlägg här men tog bort det.)

Kontentan: 

Jag satt på en restaurang igår eftermiddag och käkade thaimat till middag på söder runt fem eller så. Kände att världen trängde sig på lite onödigt mycket och sträckte mig ner i väskan för att ta min vid behovs medicin som jag precis hämtat ut i en liten påste (xanor) dock var jag lite upprymd av allt och tänkte inte på vad jag tog så istället för att ta 4 xanor så tog jag 4 stilnoct som låg i en likadan påse, läste inte på märkningen vad det var, visste bara att de var vita och typ ovala, de kommer ju i massor av fulutgåvor. Alltså jag hade varit och hämtat ut dem hos en sjuksyrra, som jag gör varje torsdag, det är inget fuffens här inte. Men där satt jag. Hade inte käkat på hela dagen och tog 4 stilnoct mitt bland folk och märkte att jag började bli lite konstig. För er som inte vet så är stilnoct en sömnmedicin som man ska ta direkt innan man går och lägger sig, annars kan man bli aningens udda och få förvrängda tankar, hallucinationer också om man är ovan... Att ta 40 mg stilnoct påverkar iaf de flesta människorna kan jag tänka mig. Extra allt om man är hypomanisk dessutom. +++++

Minns att jag slutade kämpa mot kontrollen och gav med min nu påverkade hjärna. Efter detta tyckte jag att det var utmärkt att jag dra på en shoppingrunda. Jag minns att jag desperat strök runt och letade snygga badkläder (ska till Turkiet i näsa vecka och bada!) ... dock brukar inte min bh-storlek finnas bland normalutbudet i affärer, men jag vet att jag provade säkert 10 olika och jämrade mig över att min byst är så stor och att jag helt enkelt får sola topless. Fick tröst och sa att många skulle döda för att få ha min byst nuförtiden. men då blev jag upprörd och ledsen och sa att här skulle ingen dö! Jag klarar mig. Men att få på sig en bikini i 75 B är ganska lönlöst när jag har 80 F. Inte snyggt för någon. Men tack personalen inne på Lindex för stödet. Gick även en ride på Indiska och köpte nya gardiner, igen, stod länge och väl och pratade med andra gardinköpare om mitt projekt att klä om väggarna i tyg i mitt sovrum...mmm... En kvinna var iaf väldigt imponerad över mitt projekt, hur jag skulle göra det? Hade jag ingen aning om. Äger inte ens en synål. Men jag köpte iaf några snygga så där kan jag ändå lita på mig själv i "onyktert" tillstånd, dvs köpa sånt som inte bara är fult. Inte stickade underkläder i  pastellfärger. Köpte även nagellack för 600:- , kanske lite väl saftigt men även där valde jag ett bra märke och rätt sjyssta färger. Har ingen aning om hur jag kom hem.  Tåg antar jag. Jag köpte två bananer, 2 paket Ben and Jerry-glass, ett paket hundmat och två paket cigg på ICA, bokade även en tid för att fixa ögonbrynen och ögonfransarna, (som jag ska göra.. ja... idag... typ nu.... ) innan jag gick hem och klädde om en stor ram i blinkade lampor, spikade upp på väggen, tillade lite målarfärg och Voooiiiilaaaa... konstverk! Sånt där får man verkligen spara, säga vad ni vill men om man får idéer som sådana måste man följa dem innan de försvinner.

So.

Här sitter jag med jättemycket nagellack, glass och gardiner. Vaknade tidigt inatt och har kollat på action sen dess och funderar på hur fan jag ska lyckas klä om väggarna med gardiner i sovrummet. Har ett litet möbleringsprojekt i lägenheten just nu, mycket på gång, men det är skitkul. För stunden har jag ändå ingen större lust att ta mig ut så jag piffar upp min bostad istället så jag iaf har något ställe jag trivs på. 

Men som sagt, på onsdag åker jag ensam till Turkiet för att bada! Jag längtar sååå mycket efter att bada i havet och snorkla och hyra vattenskoter och bara ha det skönt, så det ska bli förbannat trevligt. Tills dess ska jag fundera på tygprojektet, kommer säkerligen hitta sjyssta tyger, mattor och kuddar på marknader där borta så jag avvaktar. 

Ikväll blir det piff-kväll med bästis och random bullshitting. Kluddar på en tatuering jag ska smyga till på benet också när jag är ute och reser, om jag stöter på tatuerare där borta i Turkiet, ska bo på en liten ort, inte för party bara för lugn och miljöombyte, men gör jag det har jag ett kluddpapper som ska med.

Så, käka inte sömntabletter när ni ska shoppa, och ska ni shoppa så håll er till friska principer (som vadå?) ta det lugnt och ta hand om er och varandra där ute. Puss. (det här är nog den mest ärliga, normala livsskildringen jag någonsin gjort hittills i min blogg. Vow.))



4 kommentarer:

  1. du kom ju iallafall ihåg allt ;)
    har gjort shoppingrundor jag med förr, på imovane... kan bli spännande resultat :P

    SvaraRadera
  2. haha, ja jag kommer ihåg allting men jag förstår inte riktigt hur jag tänkte. men det är vi väl vana vid vid det här laget... :)

    SvaraRadera
  3. åh stackare... jag budade på tradera på ett stilnoctrus en gång, det roliga var att jag köpte en dildo... och en bibel ^^ rolig kombo ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag "råkade" köpa ett set med ullvirkade pastellfärger, hotpants och en top. Fan vet vad som gick genom huvudet... .

      Radera