söndag, september 02, 2012

YOUR SECRETS ARE MY SECRETS

Intimitet är för mig ingenting fysiskt längre. Allt går bort med tvål och vatten. Kom precis ur duschen och har suttit och googlat på "storbloggare" för att se vad de skriver om. Och seriöst...? Är de seriösa? Om jag fick betalt för att recensera ögonfransförlängare, visa upp nytt löshår, filma läppinjektioner, ta bilder på kvitton, sippa på ett glas billig champagne med massa mingelmänniskor, trycka upp en urringning mot webcamen, kasta skit på folk och fä och bete mig som en allmän idiot... så skulle jag inte göra det. 

För det första skulle jag nog inte kunna skriva om ett relativt ytligt ämne ur en allmän synpunkt, utan mer hur det går till i min hjärna när jag bearbetar tankar och information som kommer in. Jag har försökt träna på att vara socialt neutral så folk inte verkligen börjar fatta vad jag verkligen säger och pysslar med och flyr fältet.  Men jag tänker sluta försöka. Det tar bara upp energi jag verkligen inte har och inte kommer ägna åt någonting som inte verkar komma naturligt. Självklart inkluderar inte det alla situationer. Jag KAN göra som jag blir tillsagd. Känna av stämningen och hålla med om vissa saker i diskussioner, men chansen finns att jag bryter mot regler och avviker. Blir mer... kanske det vi alla borde vara mer av. Oss själva. Inte vara rädda. Men don´t get me wrong. Ibland är jag rädd. Men inte för andra. Bara för mig själv. Det jag ville komma till. Jag kan inte bli intim med någon bara sådär. Min intimitet sitter i huvudet. Och det är det jag läcker ut nu. Jag kanske rentutav viker ut mig nu? BLUNDA.

Men bara för att visa min mänskliga sida och köra försäljningsteknik så tänkte jag göra reklam för DETTA! (Fast jag får det ju inte ens sponsrat...) 


Det är ett genomskinligt lack man lägger över nagellacket och det torkar på typ max 2 minuter och håller nageln stark och skinande. Jag hatar nagellack som flagnar och målar om dem rätt ofta och då kan det vara drygt att sitta och vänta på att det ska torka i 15 min. Men som sagt, denna är suverän. Kostade typ 129:- på Åhléns!!! Den är faktiskt väldigt bra. 

Fan jag är så djävulskt rastlös. Vaknade kl 16:30 idag, trots att jag somnade astidigt igår. Drack rom och cola och var ute och åt indiskt käk på söder, supergott. Tog en taxi hem och däckade. Men sen 16:30 har jag varit en raket och varit effektiv. Funderade på att måla om hallen men tänker nog tapetsera den istället. Ska ringa lite samtal imorgon och få hjälp. Har städat hela min jävla garderob också, det var inte ett litet projekt det, men bra blev det! Nu ska jag bara sälja/ge bort allt jag inte använder. Vilket är ungefär 9 IKEA-kassar. Har omorganiserat ljussättningen i mitt extrarum också och pysslat med mina projekt, målat lite och helt spontant bokat en resa till Turkiet den 20 september. Kan inte Turkiets geografi så bra men det ligger på en halvö, långt bort från alla partajande ungdomar hoppas jag. Vill bara ligga på en badmadrass i havet och sola, dricka drinkar, hyra vattenskoter, snorkla, gå på marknader... Bara vara själv och ha det trevligt. Ser fram emot det asmycket så nu har jag iaf något att räkna ner dagarna till. Hade gärna stuckit ikväll men det är så mycket som måste tas hand om.  

Utifrån den här bilden som jag tog nyligen från min balkong kan man visserligen tro att jag bor ute i djungeln. Ghettodjungel mer exakt isf. Men visst är det fint? 



Vad fan ska jag mer visa? Lägg upp en bild på mat? Sure. 
Var på urmysig kräftskiva förra helgen. Jag åt faktiskt två stycken. 
Sen gick vi in på det tunga artilleriet - alkohol. 



 Har pimpat mina öron lite. Är ju så extremt nickelallergisk men nu har jag äntligen hittat en guldsmed som gör totalt nickelfria smycken som tom är lite snygga... 



Och här sitter jag nu och skriver. Det här är utsidan av insidan . Jag tycker iaf det är trivsamt.



That´s it sir.
I+m LEAVING. 

Fråga mig något jag inte kan svara på. Please.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar