tisdag, oktober 23, 2012

Follow the black smoke.

Hmm.
Hur ska jag formulera detta inlägg på ett intressant sätt?

Jag har sovit i 22 timmar. Utan kisspaus.


Punkt. 

Men det är ju så mycket mer. Jag har drömt hysteriskt mycket, många, långa osammanhängande drömmar. Skulle kunna göra ett långt inlägg om det, men det berör ju inte alls verkligheten och vad som händer i mitt liv. Eller?

Först drömde jag att jag fick barn, för andra gången. För jag har tidigare drömt att jag fött en flicka, inte på exakt samma sätt som jag födde den här gången, för då låg jag ner på ett sjukhus i en säng och den här gången satte jag mig i en konstigt vinklad fåtölj som var vinklad med en kamera längst ryggen så jag bara behövde sitta där och se på en skärm barnet födas och visste exakt när jag skulle krysta. (Jag har många gånger drömt att jag varit gravid, jag har aldrig haft en mage men jag har vetat att jag varit gravid många, många gånger. Men bara nu två gånger har jag drömt att jag verkligen fött ut ett barn. Jag pratade med en kvinna för flera år sen som var insatt i vad drömmar betydde, iaf i Asien, och att drömma att man väntar barn är en grej, att man föder det, en helt annan. Nu kommer jag inte exakt ihåg vad hon sa, men det var saker som berörde mitt liv då (3 år sen) och nu är jag i ett helt annat läge. Men men. Det är stor skillnad på att drömma att man är gravid, och att föda)... Så den här gången födde jag en son. Lätt som en plätt, jag fick välja namn men "universum" bestämde på vilket sätt han skulle heta det. Jag döpte honom till John men universum valde att stava det Johnnua eller något liknande, Samma sak hände när jag födde min dotter, hon fick ett namn av mig (ska ej säga vilket för får jag någonsin barn på riktigt ska hon/han heta det) men universum uttalade det annorlunda. SaARAh ungefär. Vilket är ganska intressant. För i Terminator 2, en av mina favoritfilmer både som barn och vuxen heter mannan Sarah Connor och sonen John Connor. Så något ligger ju bakom "universums" sätt att döpa barnet. Bara att efter jag fött sonen som hette mer eller mindre John fick jag gå ut i djungeln och sköta om honom. Och det var här jag kommer ihåg att jag i en tidigare dröm fött Sarah, men visste inte vart hon var. Tydligen så hade jag adopterat bort henne. Och John försvann bara ur mina armar lika fort som han kom... 


...Vilket leder till en annan del av drömmen då jag står i djungeln och har en världskarta i huvudet, bara det att den ser inte ut som den riktiga klassiska världskartan, den är... meckad med... kontinenterna ligger annorlunda och haven och gränserna mellan länder är otydliga. Men det är såhär jag alltid ser på världen när jag drömmer. Jag kan inte placera ut en punkt i huvudet men gång på gång är jag på samma ställe. Och nu var jag i djungeln. På väg upp genom en stor flod och jag försökte gång på gång äta någonting, från början såg det ut som mat men i slutändan vecklade sig "maten"  ut och blev till någon form av äcklig sköldpadda. Jag hade packat för att dra för evigt, men lämnat alla grejer vid pendeltåget i Spånga. Så jag hade ingenting med mig, och ingenting på mig förutom en metallic-färgad morgonrock. Lite som i Liftarens Guide till galaxen. Och jag stötte på så många djur... Och här kom fortsättningen från drömmen jag hade natten innan då Ranvi sov över hos mig och jag vaknade tidigt på morgonen och i sömnen berättade vad jag drömde... Och det var den drömmen som....

... Ni förstår. Allt hänger ihop. Jag kan få snabba flashbacks av drömmar jag haft innan NÄR jag drömmer. Allt är väldigt tydligt, ibland tydligare än verkligheten jag vaknar upp till.

Jag pratade med min terapeut om detta i går. Hur jag drömmer och drömmarna tar dagar att analysera, därför kan jag inte sova varje natt för då går all verklig information förlorad och drömmen fortsätter.

Jag är en människa som drömmer att jag är en fjäril.
Jag är en fjäril som drömmer att jag är en människa...

 ???? 


- Så, är du vaken eller drömmer du nu Elisa? 
(you tell me...)

Det farliga kan bara bli så att om jag drömmer något obehagligt och vill vakna måste jag ta i med våld, och drömmer jag inte på riktigt, alltså är vaken, kan jag skada mig allvarligt. Detta har hänt vid ett flertal tillfällen. 

Jag vaknar upp på ett tågspår.
Jag hoppar nerför en ravin.
Jag dricker lösningsmedel.
Jag somnar och hör hur en film jag själv producerat spelas om och om igen på min dvdspelare i sovrummet.
Jag kastar ut den genom fönstret.

Musiken fortsätter...

Och såhär fortsätter det alltså... Dag in, natt ut, dag in... 

Så. Det här med verklighetsuppfattning är inte min grej.
Men jag har inte käkat på över 24 timmar så jag känner iaf en svag hunger. Något som skall mättas inom kort. Vad jag ska göra med allt annat...


Well I guess I fucking blogg about it... :P 

(Ingenting korrekturläst, ingen paus...) SÅ.

ÄT MIG. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar