lördag, oktober 27, 2012

SAFE IN MY OWN SKIN!

Det tog lång tid att klura ut. Vad som är på gång, vad som känns fel/och eller/annorlunda. Allting ter sig enkelt, bekvämt och mjukt. Huvudet är skottsäkert men klart. På något vis... mår jag bra... "Av mig själv" kan jag kanske inte tillägga då mediciner spelar in men jag har tagit allt i ordinerad dos som vanligt (alltså så är jag mitt "vanliga jag"...) men ändå står jag här och lutar mig mot det eviga slutet. Botten av allt. Där ingen har hörts ifrån sedan. Men just nu är det ljust fullt av bomull. Som att dingla med benen och lukta sockervatten, som jag faktiskt gör just nu.

Jag har suttit länge i duschen och tvättat mig, skrubbat mig, peelat, lagt ansiktsmasker... (just nu har jag BB SEAWEED i ansiktet som skall vara avslappnande) och funderat ut lösningar på problem genom att skriva stödord i imman på duschkabinen. Det är ofta så jag löser gåtor. Man duschar av sig skit (även en dålig känsla kan spolas av i min värld) som ligger över en och när man är ren... viPS!!!.. så är de borta. Allt gegg. All smuts.
Renlighet är inte bara en besatthet jag har, den kan vara rolig och givande också. Tror inte jag kommer få yngre hy efter som ja nu tex. sitter och tar en cigg medan jag väntar på att masken ska torka. Men små små saker, de kan bli lite mer helande. 

Dagen började med att min älskling klev ut sängen och gick strax efter 09, jag var helt inställd på att gå upp då också men dök ner i sängen igen och vaknade strax över 19. Har fortfarande svårt att räkna ut hur länge jag sov då. 

Allt kan ju inte vara perfekt iofs. Jag ser dubbelt och har ingen känsel i kroppen, men ska inte experimentera med det i nu läget. (För hade jag säkerligen hittat på något hyss, typ se om jag kunde elda upp armen eller så... ))) MEEEEN, jag tar åt mig äran att säga att just denna fredagskväll så känns allting mer eller mindre  *utandning* PERFEKT....

Vad var det jag ville komma fram till. Jag har haft en konstig dag. Men jag fick en puss av min ÄLskling Safeway, Jag har sovit superskönt. Tagit en långpromenad med Rudy iförd ljusblå uggs, min rosa one-piece och en täckjacka. Som en parodi på ett fenomen som faktiskt existerar. Skönt att bo i förorten, här bryr sig knappt någon. Och gör dem det är det oftast snälla komplimanger faktiskt. 

Sen satt jag och pratade i mobilen med Safeway i tre timmar och vi har börjat skapa SPA-EVENT hemma hos mig via Facebook. Men alla är såklart inte inbjudna. Åt middag strax efter midnatt och nu sitter jag här. Väldigt nöjd och mjuk och doftande. Både i kropp och sinne. Vill att den här känslan ska vara länge så jag ska försöka att inte somna och istället dansa till gamla Cohen-låtar. Vill att de loopar "Dance with me to the end of Love" . Förresten, vilka är DE??? Jag ska sluta säga DE. Det är bara en person här, och det är den personen som gör allting som allt annat hänger på. 

Märker tyvärr att på en gång när jag släpper garden så strömmar det in ansökningar igenom huvudet, skinnet, organen, alla som vill plantera sig och låta hemska saker växa. Det är sånt jag MÅSTE skörda men den här gängen tänker jag inte låta någon komma för det är FINITO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..

Glöm inte kärleken för / Ställ alltid upp för / Låt ingenting hända / Ta hand om/  För hon kan inte ta hand om sig själv.
och det gäller många.


Nu ska jag tvätta av mig och vara mjuk- Safe in my own skin..


Och här kommer det offentliga meddelandet att kvinnan till höger är min bättre hälft. I love you soo much!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar