måndag, oktober 29, 2012

You are the everything. And everything is in You.

Jag har börjat göra en skiss på en urnördig Douglas Coupland-blogg som för mig ändå är väldigt viktig. Jag minns när jag läst, börjat och slutat läsa, de flesta av hans böcker, vart jag var då och hur jag upplevde det. Alla följdfrågor. Alla citat. Alla anmärkningar. Allt jubel. Och många fall har jag gråtit.


Den här sommaren läste jag först PLAYER ONE när jag var på Cypern. Låg många timmar och lyssnade på vågorna från havet och läste sida upp och sida ner. Jag har mina favoritcitat som hundöron eller bläcknoteringar. Jag läste klart den en natt då jag inte kunde sova pga värmen och satt på en terrass knappt utan någon ljuskälla förutom månen och värmeljus. Jag grät åt slutet.

För två månader sedan läste jag GENERATION A när jag var i Turkiet. Låg även där dag in och ut och läste den på stranden, eller i vattenbrynet, eller på någon restaurang, drack öl, klämde historia för historia och läste klart den när solen precis var på väg att gå ner men jag låg kvar i solstolen. Ringde genast min bästa vän och berättade hur mycket jag älskade henne och... Ja. Jag grät. 

Mina mer utförliga romantiska versioner av detta ska jag skriva ner i bloggen och nörda till mig ordentligt. För det är nog det enda jag kan nörda mig om. Douglas Coupland, ... och ev serien LOST.

Jag satt och pratade med min bästa vän Ranvi, aka Safeway (mitt egna namn på henne) i 4 timmar häromkvällen och det började med Coupland men utvecklades till datafel och hur mycket vi kunnat om datorer men nu fattar vi knappt Paint (fast självklart KAN vi det, det är vi som för FÖR överutvecklade...) Mycket som litet. Litet som mycket. I vilken ände ska jag börja? 






Det här är iaf min Coupland-topplista av böcker jag läst. Har fortfarande två sparade om något fruktansvärt skulle hända, såsom att DC slutade skriva, då har jag två på lager... 



GOD IS NOWHERE!
GOD IS NOW HERE! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar